-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51901 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

1- حكم نماز و روزه دانشجويي كه به شهر ديگري براي ادامه تحصيل مي رود چيست ؟ ( از كاشان به تهران) اگر ميشود به صورت كامل جواب دهيد از چند جاي ديگر هم پرسيده ام ولي درست نفهميدم .
هر جايي كه انسان بنا دارد براي مدتي ( ولو كوتاه و كم ) در آن بماند , درحكم وطن است و همه ي آثار وطن بر او بار مي شود بنابر اين , روحانيون حوزه ي عليمه , دانشجويان , كارمندان و ..... هر گاه بنا باشد مدتي در مكاني براي تحصيل يا مأموريت بماند , براي تمام خواندن و گرفتن روزه نياز به قصد اقامت ندارد ,زيرا مسافرت مضر با آن نيست .
« مجمع المسائل , ص 136-135 , مسئله 490 , ج 1»
جايي كه انسان بنا دارد مدتي ( كم باشد ) در آنجا بماند ( مثل قم , نجف و ...) براي تحصيل علوم قديم ( حوزه ) يا علوم جديد مثل دانشگاه براي روحانيون و دانشجويان و محل كار كارمندان« مأمور موقت» درحكم وطن است و حكم وطن بار ميشود .
«مجمع المسائل , ص 136 , مسئله 492 , ج 1 »
اگر شما ي دانشجو در هفته , رفت و آمد داريد , بر شما حكم كثير السفر بار ميشود :حكم كثير السفر آن است : به كسي گفته ميشود كه 10 روز در جايي يا در وطن خود باقي نماند , به گونه اي كه حداقل قبل از ده روز يك مسافرت شرعي داشته باشد , يعني : نه در وطن خودت ده روز بماني و نه در دانشگاه قبل از ده روز يك مسافرت شرعي داشته باشيد . اگر كسي ده روز در جايي بماند دروطن يا دانشگاه و .... سفر اول , نماز او شكسته و سفر دوم كه كمتر از ده روز است نماز او تمام و صحيح است .
« مجمع المسائل , مسئله 501 »
درصورتي كه مرتبا قبل ا زده روز ( بين ده روز چند مرحله رفت و آمد بيشتر از مسافرت شرعي داشته باشد ) يك سفر چهار فرسخي برود و ده روز در يكجا نمانند, كثير السفرند و نماز و روزه ي آنها تمام و صحيح است و لو مدت اقامت كم باشد . يعني : به اندازه ي دو يا سه ماه باشد . حال مي خواهد دانشجو باشد . كارمند , سرباز و غيره باشد.
« مجمع المسائل , ص 140 , مسئله 501 , ج 1 »
( خلاصه اگر قصد ماندن و لو مدتي كوتاه در دانشگاه را داريد نماز تمام و روزه صحيح است و اگر در بين ده روز رفت و آمد داريد و ده روز نه وطن و نه در دانشگاه باقي نمي مانيد , حكم كثير السفر است نماز تمام و روزه صحيح است , غير اين صورت بايد قصد اقامت بنمايد و اگر قصد اقامت نمي توانيد حكم مسافر بار ميشود .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.